Wednesday, May 7, 2014

Epilog: Fius-box meletup

Takdak kipas dikala dok kerap blackout dan bahang summer datang singgah tepuk tampaq pipi dengan manja memang tak sempoi. Apa lagi sambung tulis.
  • Dalam kala aku merangkak dalam berbahasa Arab Mesir, aku sedar, saban tahun berlalu, makin aku faham sekerat sekerat apa pensyarah aku berceloteh kat depan. Lama-lama sampai whole sentence disebut kadang-kadang satu perkataan yang tak dapat tangkap.
  • Tapi nak faham dan menimba ilmu sains dalam bahasa Arab tu memang perit, bagi aku. Berbual, berborak itu sangatlah santai, tapi bila dalam mode ingin konsentrasi penuh, kena perah otak nak faham apa yang disampaikan pensyarah dan di masa sama otak sibuk nak translate apa yang diperkatakan oleh pensyarah, serius, OTAK AKAN PENAT.
  • Sejam pun dah terkapai tercungap nak catch-up, bila pensyarah berceloteh 2 jam berturut, you're bound to blow the infamous fuse in your thinking box.


otak aku bila penat sangat


  • Kadang larat aku akan semangat usaha sampai dapat, kadang penat aku tumpas dan langsung lemas lenyap terus dalam khayal minda sendiri.  Tu yang aku dapat idea nak tulis ni, ha dalam kelas tadi, haha.


p/s: 3 posts in 3 days! 






No comments: