Wednesday, May 13, 2009

Who's Looking After You?

Aku berjalan2 di salah sebuah gedung hypermarket berhampiran rumah aku beberapa hari lepas. Selalu kalau aku masuk hypermarket ni, mmg jalan cepat sangat, because I already know what I want to buy and I would'nt stick around and look at everyone trying to prise everything whilst their pocket meets its own depth.

So one of the things that startled me was this CCTV that was in place in the hypermarket.
Ada CCTV saja, tapi tiada adanya orang atau petugas untuk meneliti CCTV ni.

How much dependant or irresponsible are we?
Sampai membiarkan mesin sekonyong-konyong memerhatikan kita?

Jika ada sahaja malapetaka atau insiden yang tidak diingini berlaku, adakah kita termangu menunggu sudahnya kejadian baru mula ingin membanteras?

Di sini bukanlah sahaya untuk menidakkan wacana atau idea mengunakkan mesin CCTV, tetapi bahana manusia yang sering memperdaya diri sendiri dan tugas yang diambil secara sambil lewa adalah sebab musabab mengapa bertambahnya kes-kes segala macam dewasa ini!

Aku bukanlah jenis yang merungut secara konsisten, tetapi with my words comes action, telah aku tulis complain and letak dalam letter box hypermarket tersebut, harap2 take note!..

Aku harap the other places that has a CCTV ada petugas yang ditugaskan, ini soal keselamatan pengunjung tidak boleh dipandang enteng, tambah2 dengan kes kes culik kanak2 dan berbagai baur kes yang kian meningkat.

The machine looks after you and your family, but there's no one monitoring it!!


No one is monitoring the station(and yes I checked under the station as well just in case the worker is sleeping underneath it, nope he/she isnt there,lol)





p/s: I'd like to apologize regarding the super late update, been busy .

2 comments:

As said...

weh dasyat nye BM anda
terkejut..bahasa pergh.. :D
kagum2..

btw baguslah ada action, bosan jugak kalau komplen but words speak louder than action (heh terbalikkan takpe naa..)

busy benor nampaknya? :D

Ahmad Naeem said...

erm penulisan mcm ni, blajaq masa spm dulu,

one week ni ada extra classes yang mmg babitkan ayat2 yang extra classic + special, alhamdulillah ingat2 lupa sampai lani...

busy skit skit..hehe