Tuesday, September 8, 2009

Epilog : Beautifully Bountiful


  • Ramadan saban hari saban pergi dari kita semua. Pasti dalam bulan yang mulia ini, setiap seorang punya cereka sendiri, ceritera yang menarik tentang betapa indahnya Ramadan.
  • A few days back, I logged on to facebook, only to find the above scrumptious picture of fried chicken was posted by a friend of mine as his profile picture.
  • Sedap kan? That's exactly what I thought when I first saw the picture. Dahla anak jarum jam baru terengsot-engsot ke arah pukul 3pm, doo-gaaa-an.
  • Perut memang berderau-derau merembes segala jus yang patut, salivates your senses la bak kata makcik yang menjual surat khabar di kawasan berhampiran Tesco tu.
  • Jadi petang tu, aku rasa nekad nak cari ayam goreng macam tu jugak, be it beli kat bazaar Ramadan ka or any shop.
  • Then I remembered that I promised myself that I would go jogging that day, jadi aku ketepikan, dengan segala pilunya. niat membeli ayam goreng tu. I went jogging instead.
  • Malam itu, aku berbuka dengan bubur lambuk. Sesudah berbuka, maka bersiap-siaplah untuk solat terawikh, di mana bulan puasa kali ini, aku ubah-ubah masjid/surau.
  • Aku singgah surau kuaters polis berhampiran rumah aku kali ini, dapat ziarah sahabat aku sekali,ehehe.
  • Guess what, lepaih terawikh habes, I was told the more for that night was KFC!!!
  • Then I smiled, in my heart I knew that I delayed my fried chicken cravings and was duly rewarded, dapat dua kotak lagi tu :D
  • Well having told you that story, what about you? Whats your Ramadan story?

2 comments:

Amanda said...

my ramadhan story:

ondeh2 yg amat byk
kuih ketayap
nasi dagang
nasi briyani
murtabakss
satay ayamss
kuih ubi kayusss the yellow one
badak berendamss
kopok lekorss

om nom nom nom

3 new baju kurungs woot i love raya!!!!!!!!

Ahmad Naeem said...

u and ur never ending love for food..ehehe

:P

nice, haha...ondeh = buah melaka...

hehe..reading ur comment makes me hungry...cis.. :P